Eden&co
  • Start
  • Om oss
    • integritetspolicy
    • Personuppgiftsbiträdesavtal
  • Vi hjälper dig
    • Lön & HR
    • Redovisning >
      • Eden Smart
    • Affärsrådgivning
    • Insourcing
    • Stiftelser & ideella föreningar
  • Team Eden
  • Kontakt
  • eden online

#edenblogg

-
Vi ger dig de senaste nyheterna inom redovisning!

Klicka här när du vill redigera.

Personalhandbok

31/8/2020

 

Nya tider kräver tydliga ramar

Både för dig som har en personalhandbok och som inte har en ännu
Bild
Let's face it, eller face-time it kanske man ska säga...Vi kommer att jobba på distans mer än det var väntat och kanske är detta en trend som kommer hålla i sig, oavsett pandemi eller inte.

Därför finns ett stort behov av uppdaterad personalhandbok av två anledningar! 
1. Befintlig personal som jobbar på distans och hemmavid kan behöva nya befogenheter och skyldigheter att förhålla sig till. 
2. Nya medarbetare måste få en bra onboarding och få veta vad som gäller, speciellt då de kanske inte kan lära sig på kontoret just nu.   

Hur lätt är det med onboarding av nyanställda i dessa digitala hemmakontors tider? Nu mer än någonsin behöver personalhandboken finnas på plats, så att du kan känna dig trygg med att alla vet vad som gäller. Fördelen med att ha regler på arbetsplatsen tillgänglig är att alla anställda i företaget vet vad som gäller, personalfrågor hanteras lika för alla och det minskar diskussioner och konflikter i framtiden. Genom att alla anställda på företaget vet vad som gäller slipper man besvara samma fråga gång på gång.⠀

En personalhandbok är ett levande dokument och behöver uppdateras. Så här kan vi hjälpa till...Vi hjälper er samla in de vanligaste frågorna och frågor personalen kanske inte kommer sig för att ställa. Detta sammanställer vi tillsammans med relevanta lagstadgade områden inom t.ex. arbetsmiljö och eventuella kollektivavtalets regler som personalen bör förhålla sig till i  en uppdaterad eller ny personalhandbok.⠀Därefter hjälper vi er att göra  personalhandboken tillgänglig för alla, på det sätt som passar er interna kommunikation bäst. Tillsammans ser vi till att alla vet att samt var informationen finns. Vi kan hjälpa er göra plan för genomgång av den med nyanställd personal, och mycket mer. 

Hör av er om ni vill ha hjälp, vi finns här för er! 
Ring oss
Maila oss

Kommentarerna är stängda.

    Arkiv

    Juni 2021
    Januari 2021
    Oktober 2020
    September 2020
    Augusti 2020
    Juni 2020
    Maj 2020
    April 2020
    Mars 2020
    Februari 2020
    Januari 2020
    December 2019
    Oktober 2019
    September 2019

    Kategorier

    Alla
    Utländska Företag

    RSS-flöde

Picture

Eden & Co Redovisning AB

Vi ses på Trefasgatan 1, 721 30 Västerås
​​Växel: 021 - 470 35 00
  • Start
  • Om oss
    • integritetspolicy
    • Personuppgiftsbiträdesavtal
  • Vi hjälper dig
    • Lön & HR
    • Redovisning >
      • Eden Smart
    • Affärsrådgivning
    • Insourcing
    • Stiftelser & ideella föreningar
  • Team Eden
  • Kontakt
  • eden online